nedeľa 7. novembra 2010

Zuzana Tlučková Darčeky mám z New Yorku [2007]

Sitcom Susedia sa na obrazovke končí a Zuzana Tlučková cíti viac smútok ako úľavu. Na budúci rok možno začne robiť seriál Sestričky. No najmä sa teší, že prípravu tohtoročných Vianoc si konečne užije bez stresu.

Cítite už časový a psychický tlak Vianoc?
Zuzka: Ten cítiť, len čo sa v supermarketoch objaví vianočná výzdoba.

Ako to na vás dolieha?
Zuzka: Je to neuveriteľné, ale mám oveľa viac času ako po minulé roky. Poslednú časť sitcomu Susedia sme už natočili, do pätnásteho decembra mám ešte nejaké predstavenia. Zdá sa, že konečne všetko stihnem bez stresu a pod vianočný stromček sa nezrútim celá vyčerpaná...

Ako sa nakupujú darčeky populárnej herečke, ktorej tvár je v obchodoch neprehliadnuteľná? Nemaskujete sa parochňou?
Zuzka: To nie, ale niekedy nosím okuliare. Tento rok mám už takmer všetko. Veľmi som si život uľahčila tým, že darčeky – najmä pre synov – som nakúpila počas týždňa stráveného v New Yorku. Jeden kufor je ukrytý v dome.

Čo ak sa chalani dozvedia z tohto rozhovoru o tom kufri a zo zvedavosti ho vysnoria?
Zuzka: Nemusia, vedia, kde ten kufor je. Videli ho, keď som prišla domov.

Je aspoň zapečatený?
Zuzka: Nie. Niektoré veci si vyskúšali, či sú v poriadku, lebo inak by som ich prepustila kamoškám. O niektorých darčekoch synovia teda vedia a tešia sa na ne.

Čo ste robili v New Yorku?
Zuzka: Bola to babská jazda. Okrem mňa na nej boli Katka Brychtová, Bibiana Ondrejková a Zuzka Vačková. Nikdy predtým som nebola vo veľkom svete a bol to pre mňa fakt zážitok, vidieť Ameriku na „staré kolená“. Tri dni sme venovali New Yorku a dva nákupom. Tie hektické dni však stáli za to. Dobila som sa energiou, pozitívnym myslením, psychicky som si veľmi oddýchla.

Máte nejaké vianočné rituály?
Zuzka: Pospomínam si na svojich blízkych, ktorí tu už nie sú. Najmä na mamu, ktorá dávala šupinky z kapra pod obrus, aby sme mali peniaze, a prekrajovala jabĺčka, aby sme všetci boli zdraví...

Z čoho u vás pozostáva štedrovečerné menu?
Zuzka: Z kapustnice, vyprážaného kapra a zo zemiakového šalátu s majonézou. Do kapustnice dávam aj klobásku a údené mäso. Niektorí to pre pôst zavrhujú, ale my to na východe naozaj tak jeme. A v posledných rokoch som kapra vymenila za lososa. Upečiem ho v alobale, naprírodno. Viac nám chutí a odpadá povinnosť vystáť ten dlhý rad pred kaďami.
Čo najviac poteší Tomáša a Lukáša? Aké veci ich vedia dostať?
Zuzka: Nedávno u nás párkrát poletoval v ovzduší výraz playstation 3, z toho by určite mali radosť. Tešia sa aj na lyžovačku, na ktorú sa chystáme, lebo už dlho sme na žiadnej neboli. Tomáš pôjde so svojou priateľkou Katkou, Lukáš tam bude mať svojich kamarátov.

Kam vlastne pôjdete?
Zuzka: A nepoviem… Bude to však na Slovensku.

Chodí váš mladší syn Lukáš stále s vami rád do divadla?
Zuzka: Áno. Má veľmi rád zákulisie. Ale už mi po všetkých tých článkoch o našej rodine povedal, že hercom asi nechce byť. Takáto popularita mu vraj za to nestojí.

Ako vy znášate prílišný záujem bulváru? Púšťate to jedným uchom dnu, druhým von alebo vás to stále vie vytrápiť?
Zuzka: Vždy to nejako zraní. A dvojnásobne, aj za mojich synov, ktorí tým trpia. Usilujem sa nedávať ani najmenšiu zámienku bulváru. Odmietam robiť rozhovory, nechcem sa objavovať ani na párty, aby som bola médiám čo najmenej na očiach. Nemám sa ako brániť a dementovať povymýšľané informácie, to je boj s veternými mlynmi…

Končí sa tretia séria Susedov. Cítite smútok alebo si po toľkých dieloch aj trochu vydýchnete?
Zuzka: Smútok prevažuje. Je mi ľúto za výborným tímom, úžasným štábom, úspešným sitcomom, ktorý mal u divákov ohlas, aj za finančnou istotou. Hovorí sa, že v najlepšom treba prestať. Možno sa to uťalo v pravom čase a sitcom bude ešte dlho u ľudí rezonovať. A vždy, keď sa spomenú Susedia, bude to s určitou ľútosťou.

Budete si navzájom chýbať?
Zuzka: Určite áno. S Viki a Andym si aspoň telefonujem, s Martou sme, keď sa dá, stále spolu. Snažím sa tie kontakty nepretrhnúť, ktovie, čo život ďalej prinesie?

V Susedoch ste stvárnili Žužu, ktorá sa za každú cenu usiluje predať svoj teleshoppingový tovar. Dokázali by ste sa živiť ako dílerka?
Zuzka: Zamýšľala som sa už nad tým. Dokonca mám priateľku, ktorá vo svojej firme distribuuje doplnky k zdravej výžive. Niekoľkokrát som jej zo žartu, keď to s mojou profesiou vyzeralo všelijako, povedala: Zamestnáš ma u seba? Budem ti distribuovať piluly.

V pripravovanom seriáli Sestričky máte hrať s Martou Sládečkovou hlavné postavy. Vypadla Viki Ráková celkom z hry?
Zuzka: Nevypadla. Keďže už v lete sa vedelo, že Susedia sa skončia, Andy napísal – aj pre ňu – seriál Panelák. Smejem sa, že akoby mal morálnu povinnosť sa o nás postarať a pre mňa a Martu napísal Sestričky. Panelák sa vyrába v JOJ-ke, Sestričky zatiaľ ležia v Markíze a čaká sa na konečné rozhodnutie. Scenár pilotného dielu som mala možnosť si prečítať a veľmi sa mi páčil.

Ste komediálna herečka. Máte ten dar daný alebo ho možno aj rozvíjať pozorovaním ľudí a humorných situácií?
Zuzka: Zrejme treba mať aj niečo vrodené. Profesor Zachar nás na vysokej škole učil, aby sme si uvedomovali samých seba v priestore. Vravieval: Rúčku, nôžku, kvietok, potôčik – a nám to liezlo príšerne na nervy. Nútil nás sledovať aj deti a z ich konania využívať mimiku, gestá, postoj, myslenie… Pripadalo nám to veľmi otravné, chceli sme predsa robiť ťažké psychodrámy. Pána profesora sme pochopili až neskôr. Určitá danosť teda musí byť, ale väčšiu časť treba odpozorovať zo života.

Máte rada vtipy? Rozprávate ich alebo sa nad nimi pohoršujete?
Zuzka: Vtipy mám rada, ale keď už presahujú istú hranicu slušnosti, nepočúvam ich. Pikantné môžu byť, vulgárne už nie.

Budú aj Sestričky o zábave?
Zuzka: Bude to zábavný sitcom. Na mnohé veci sa pozerá cez úsmevné okuliare. Ak budú mať Sestričky dobré herecké obsadenie, mohli by mať minimálne taký úspech ako Susedia. Nikto z nás však zatiaľ nemá podpísanú zmluvu, nie je ani vylúčené, že zo sitcomu nakoniec nič nebude.