štvrtok 27. februára 2014

Chlapa si nehľadám [2012]


V lete podstúpila operáciu ocí. Herečka Zuzana Tlučková žije stále sama so svojimi synmi, ale partnera by si rozhodne nehľadala prostredníctvom inzerátu. Verí, že ho raz stretne?

Už máte po problémoch s očami?
Zuzka: Áno, už som aj okuliare zahodila. Práve včera som bola na poslednej prehliadke, ďalšiu mám o rok. To, co mi kedysi robilo ťažkosti prečítať bez okuliarov, čítam dnes v pohode. A keď mi pípne esemeska, už nemusím vyťahovať z kabelky okuliare, aj keď občas sa ešte pozabudnem...

V čom vás zrak obmedzoval najväčšmi?
Zuzka: V práci, najmä v dabingu. Text som s okuliarmi síce prečítala, len nie vždy som sa trafila do úst herečke, lebo na obrazovke som ju videla rozmazane...

Vy ste pre svoju krásu dokonca vyskúšali Drakulovu terapiu. Niekto vám pil krv?
Zuzka: Vždy sa nájdu ľudia, co vám pijú krv alebo vysávajú energiu (smiech). Urobila som to preto, aby som takýmto neinvazívnym spôsobom trochu pribrzdila starnutie. A oplatilo sa, lebo som sa stretávala aj s otázkami: „Čo si po plastike?“

Chcete klamať svoj vek, kým sa to bude dať, alebo túžite starnúť prirodzene?
Zuzka: Pre mňa je ideálna tá druhá možnosť. Keď vidím niektoré svetové hviezdy, ktoré podstúpili plastiky, mám pocit, že predtým vyzerali oveľa lepšie. Ich opakom je napríklad Marína Kráľovičová, ktorá je krásna aj po osemdesiatke.

Čo ešte robíte pre svoj pôvab?
Zuzka: Mám šťastie na pani doktorku, ktorá mi aj sama zavolá: Dlho si nebola na drakulovke alebo na mezoterapii. Alebo: Príd, už treba pichnúť nejaký vitamín. Nedávno som u nej vyskúšala nový laser, ktorého účinky by mali vydržať až päť rokov. Vždy som v živote volila zlatú strednú cestu – vo výžive i v pohybe –, aj keď teraz ma očarili prechádzky.

Obyčajné prechádzky?
Zuzka: Tak tie mám veľmi rada. Denne prejdem s naším psíkom päť-šesť kilometrov. Toto leto som však pre operáciu očí musela odložiť bicykel aj plávanie. Aspoň som sa mala na co vyhovárať, keď sa mi niečo nechcelo...

Je to výhoda pre matku mat už dospelých synov?
Zuzka: Všetko má svoje za aj proti. Ked boli malí, stačil mi na to, aby ma počúvli, zvýšený hlas. A dnes, ked sú už dospelí? Zatiaľ sa nám vždy podarilo nájsť minimálne kompromis.

Neútočí na vás o to väčšmi samota?
Zuzka: Nie, veď bývame spolu a od januára s nami býva aj priateľka môjho staršieho syna Tomáša. Ale kolobeh života nezastavíte, viem, že chlapci raz odídu z do - mu tak, ako som odišla ja. Snažím sa s tým vyrovnať, neznepokojujem sa, že ostanem sama, naopak, teším sa, že budem môcť napríklad cestovať...

Riešite aj ich lásky alebo to je už územie, kam mama nesmie?
Zuzka: Keď sa ma opýtajú na názor, tak im odpoviem. Ako každý rodič chcem, aby tí dvaja boli spokojní a šťastní, ale snažím sa medzi nich nemiešať.

Vy už máte priateľa alebo sa stále bojíte ísť do nového vzťahu?
Zuzka: Nemám a nejaká obava z mužov tam aj je, ale vyhovuje mi, ako teraz žijem. Preboha, veď som bola takmer štvrťstoročie vydatá, myslím, že mám nárok žiť tak trochu aj pre seba.

Stoja chlapi vôbec za to, aby ženy kvôli nim plakali?
Zuzka: Neviem, ale určite za to stojí láska. Je mi ľúto každého, kto nezažil túto úžasnú a silnú emóciu...

Odhodlali by ste sa hľadať si partnera aj na inzerát?
Zuzka: Všetko je možné, ale radšej by som dala prednosť osobnému stretnutiu, lebo ak to má prísť, tak to príde. A bála by som sa, kto by sa mi na ten inzerát ohlásil. Poznám aj prípad ženy, ktorú muž, ktorého si našla na inzerát, okradol a zadlžil. Nehádžem však všetkých do jedného vreca. Niekedy sa „zadarí“ aj vzťah prostredníctvom inzerátu.

Koniec sveta podla mayského kalendára chcete s Martou Sládečkovou privítať v Mexiku. Bude niečo z tej cesty?
Zuzka: V istej cestovnej kancelárii sme boli na premietaní o tejto destinácii. Veľmi nás to oslovilo, ale ci z toho niečo bude, to uvidíme. Nerada o svojich cestovných plánoch hovorím dopredu, lebo potom väčšinou nevyjdú. Ak teda na nejakú cestu pôjdem, poviem vám o nej, až keď sa vrátime domov.

A vôbec, bojíte sa konca sveta?
Zuzka: Nie a ani si nemyslím, že nastane. Čítala som, že pôjde skôr o nejakú transformáciu hodnôt a mali by zvíťaziť duchovné veci. Ak to tak bude, tak sa naň teším.

A čo si sľubujete od vykladania anjelských kariet?
Zuzka: Odkedy mi ich darovala kamarátka Zuzka Vačková, vyložila som si ich trikrát. Zakaždým v určitej životnej situácii, keď som nevedela, či to, čo som urobila, bolo v poriadku. Ale tie karty sú tak múdro písané, že vždy si v nich prečítate to, čo chcete počuť.

Divákom ste v rôznych sitkomoch rozdávali humor. Kde ho hľadáte vy?
Zuzka: No, okolo nás. Ved koľko vtipných situácií vidíme či prežívame! Keď ho potrebujem, tak zo života.