sobota 16. októbra 2010

Zuzana Tlučková a elektrická energia [2007]

Spovedáme Zuzanu Tlučkovú, známu slovenskú herečku. Narodila sa v Košiciach, v roku 1984 absolvovala štúdium herectva na VŠMU. Od roku 1985 je členka činohry Novej scény v Bratislave. V súčasnosti ju môžete vidieť v seriáli Susedia.

Viete, komu platíte za energiu?
Zuzka: Samozrejme. Ale musím sa priznať, že všetky účty za našu domácnosť platí manžel. Ja mám na starosti kuchyňu a deti.

Šetríte alebo plytváte energiou vo vašej domácnosti?
Zuzka: Keď som doma sama, šetrím. Uvedomujem si, že som ako moja nebohá mama, ktorá sedávala pri sviečkach a tichu. Aj ja mám rada túto atmosféru, ktorá sa však okamžite zmení príchodom mojich synov zo školy. Ale zrejme decibely, počítače a telefóny patria k dnešnej generácii, takže som rezignovala. Vtedy sa o šetrení nedá veľmi hovoriť.

Priťahovali vás v detstve elektrické zásuvky?
Zuzka: Mňa priťahovala v detstve skôr omietka, často som jej mávala plné ústa. Strašné však? Ale aspoň nekopala...

Viete si predstavi. život bez elektriny?
Zuzka: Priznávam, že nie. Veď už len to pohodlné zohrievanie jedál v mikrovlnke alebo bleskové prevarenie vody v rýchlo varnej kanvici a žiarovky, ktoré osvietia celý byt... Určite sa dá vydržak bez elektriny, veď tak ľudia predsa žili. Bola by to romantika možno na týždeň, ale v dnešnom hektickom svete je to takmer nemožné.

Sú pre vás jadrové elektrárne strašiakom?
Zuzka: Do istej miery áno.

Kto z vás dokáže vysať energiu a ako si ju potom dobíjate?
Zuzka: Raz som zažila v divadle skúšanie, ktoré ma doslova ubíjalo. Domov som sa vracala vyčerpaná, ako keby som 12 hodín kopala v bani. Prichádzala som bez energie, unavená a depresívna. Pomohla mi príroda a prechádzky v nej.

Aké je vaše životné krédo?
Zuzka: „Ži a nechaj žiť“ a možno aj „Čo ťa nezabije, to ťa posilní.“

Vyzerá vaša domácnosť podobne ako v seriáli Susedia?
Zuzka: Na rozdiel od chladničky, ktorú má Žužu v Susedoch, musí byť tá naša vždy plná, pretože mám dvoch dospievajúcich synov, ktorých je ľahšie „šatiť ako živiť“. Napriek tomu sa mi už niekoľko krát stalo, že mi starší syn oznámil, že v tej chladničke nič nie je! A aj keď je moja seriálová postava flegmatická, čo sa poriadku týka, priznávam, že ja si neviem vychutnať ani kávu, ak nie je všetko na svojom mieste.

Vašu postavu by vám závidela nejedna dvadsiatka, držíte nejakú energetickú diétu?
Zuzka: Nie, nedržím. Snažím sa trochu hýbať, keď mi to dovolí čas a povinnosti. No a po osemnástej hodine nejesť. Ale keď sa vrátim z predstavenia, temer nikdy druhý bod nedodržím.

Čo vás čaká v najbližšom období?
Zuzka: Chystáme novú sériu Susedov, na ktorú sa večmi teším, pretože do našich rodín pribudnú aj deti.