nedeľa 30. januára 2011

Zuzana Tlučková a Marta Sládečková [2008]

Herečky Zuzana Tlučková a Marta Sládečková si jedna bez druhej nevedia predstaviť život. Ich cesty sa spojili ešte v mladosti a odvtedy sú nerozlučné kamarátky. Riešia spolu problémy a jedna druhú sa snažia v každej situácii podržať.

Priateľkami až za hrob
Vzťah Tlučkovej a Sládečkovej prešiel mnohým. Obe sa museli popasovať s ťažkými situáciami najmä v rodine. Marta sa nikdy nevydala a nemá deti. Nedávno sa rozišla s partnerom po dlhých dvanástich rokoch. Zuzana prekonala manželskú krízu, ktorá sa skončila rozvodom. No aj v týchto ťažkých chvíľach vedeli jedna druhú podržať. „Sme veľké kamarátky a myslím, že keď sa jednej alebo druhej stane niečo zlé, čo sa už aj postávalo, tak to budeme vedieť prvé. Okrem rodiny, samozrejme. Pomáhame si a som rada, že to takto je a dúfam, že aj bude,“ hovorí Marta. Zuzana tiež nešetrí superlatívmi. „Sme si obrovskou oporou. Riešime spolu všetko, aj problémy, a vzájomne si pomáhame. Po takom dlhom čase, už má človek na isté veci istý názor. Je lepšie, keď človek rieši veci s určitou iróniou a láskavosťou, a nie nejako dramaticky. A to by som bola rada, keby sa prenieslo aj do sitkomu,“ hovorí Tlučková.
„My sme rovnaké typy. Jedna druhú kontrolujeme. Keby jedna niekam „uletela“, tak druhá ju určite upozorní so slovami „toto nerob, toto je na teba veľa“ a podobne. Niekto by sa možno urazil, no my to máme rady. Ona je moje druhé ja, ktoré ma stále kontroluje. Je to však veľmi príjemné, keď máte niekoho takého. Ja Zuzku registrujem už od Zlatej brány a ticho som jej závidela, že je na obrazovke už ako dieťa. Intenzívne sme sa začali stretávať až v divadle na Novej scéne, kde sme spolu robili a robíme dodnes,“ hovorí Marta. A budeme, kým nepomrieme,“ dodáva Zuzana.

V sitkome Priateľky hrajú vlastne samy seba.
Zuzana Tlučková a Marta Sládečková si divákov získali vďaka úspešnému seriálu Susedia. Na Priateľky si zvykajú trochu pomaly, no nové postavy si pochvaľujú. „Som odchovaná na Susedoch a toto je podobné. Herectvo je, bohužiaľ, o tom, že do každej postavy dávate kúsok seba. Vždy sa snažím postavu poňať inak. No stále to určitým spôsobom budem ja. Denisa má však úplne iné problémy a verím, že si ľudia zvyknú,“ tvrdí o svojej postave Sládečková. Zuzana Tlučková si užíva hlavne humor, s ktorým je jej postava Kamily spojená. „Mám rada humor a ničomu sa nebránim. Myslím si, že je oveľa ťažšie ľudí rozosmiať ako rozplakať. Je to pre mňa ešte nové. Už približne viem, čo má Kamila predstavovať, no stále sa o nej dozvedám nové veci. Je pravda, že sa to často šije horúcou ihlou. Vďaka skvelému kolektívu, ktorý tu máme, som však presvedčená, že je to takto najlepšie. Už by som si tu nevedela predstaviť iných ľudí,“ hodnotí Tlučková.